SPEECH BALLOON TIP ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Παρασκευούλα ζάχαρη, Παρασκευούλα μέλι!

Έφτασε λοιπόν και το 2ο Friday Speechballoon tip φτιαγμένο με μπόλικη αγάπη και όρεξη για μοίρασμα! Με τι έχει να κάνει; Θα στο απαντήσω ευθύς αμέσως! Το σημερινό tip έχει σχέση με το πως ζητάμε κάτι από τα παιδάκια μας, ποια θα ήταν καλό να είναι η μορφή των ερωτήσεών μας σε αυτά, τι θα έπρεπε να αποφεύγουμε και ποιες οι εναλλακτικές λύσεις.

Μια από τις πολύ αγαπημένες μου στρατηγικές για τα μικρά παιδάκια είναι το να κάνω λιγότερες ερωτήσεις σε αυτά. Όταν κάνεις λιγότερες ερωτήσεις, τα νήπια είναι έτσι λιγότερο απογοητευμένα. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν θέτεις μια ερώτηση ναι ή όχι στο παιδί σου, είναι σαν ένα αίτημα-σα να απαιτείς κάτι από εκείνο, πράγμα που το κάνει να αισθάνεται λιγότερο ελεύθερο. 

Λογοθεραπευτικό tip, Speech balloon, Το μπαλόνι του Λόγου, Καρκανιά Εύη, tip, speech therapy

Ήξερες ότι μειώνοντας τις ερωτήσεις κλειστού τύπου βοηθάς στον εμπλουτισμό του λόγου του παιδιού σου; Όσες λιγότερες ερωτήσεις κλειστού τύπου θέτετε τόσο περισσότερο δημιουργείτε μια κατάλληλη συνθήκη στο παιδί να αναπτύξει το λόγο του και να τον εμπλουτίσει π.χ. Αντί να πείτε: "Θες να βάλεις τα παπούτσια σου;", προσπαθήστε να δώσετε επιλογές ή να θέσετε αλλιώς την ερώτηση "Θες να βάλεις τα παπούτσια ή την μπλούζα σου;" ή "Τι θες να βάλουμε/φορέσουμε τώρα;".

Θέτοντας λοιπόν με αυτό τον τρόπο τις ερωτήσεις το παιδάκι σας θα μάθει σιγά σιγά να απαντάει με τη μορφή "Θέλω να βάλω τα παπούτσια μου.", δηλαδή θα δείτε σιγά σιγά πως θα εμπλουτίζεται το λεξιλόγιό του με ουσιαστικά και θα κάνει χρήση των ρημάτων που χρησιμοποιούνται στην ερώτηση. Οι απαντήσεις του φορά με τη φορά θα είναι όλο και πιο ολοκληρωμένες. 

Όσο μικρότερο είναι το παιδάκι τόσο περισσότερη λεκτική ενίσχυση θα χρειάζεται από εσάς. Μπορείτε και είστε πρότυπό του και μέσω της μίμησης θα σας ακολουθήσει!!! Για παράδειγμα σε ένα μικρό παιδάκι που δεν έχει αναπτύξει ακόμη το λόγο του δοκιμάστε: "Θες καρότο ή μήλο;" (έχοντας και τα δυο αντικείμενα/φαγητά μπροστά του). Περιμένετε να ανταποκριθεί και αν επιλέξει κάτι είτε δείχνοντας με το χέρι του είτε λέγοντας μια λέξη π.χ. καρότο, τότε πείτε του "Θες το καρότο! Εγώ θέλω το μήλο! ή Και εγώ θέλω καρότο!". Γενικά προσπαθήστε να είστε παραστατικοί, να δίνετε δύο επιλογές ή να το κάνετε μαζί.  


Σας ευχαριστώ πολύ που είστε εδώ! Δεν το θεωρώ δεδομένο!

Ελπίζω και εύχομαι ολόψυχα να πήρατε έστω και κάτι μικρό από το 2ο Παρασκευάτικο TIP! Μείνετε πιστοί στις τεχνικές που χρησιμοποιείτε με το παιδάκι σας, δώστε του χρόνο να σας μιμηθεί και τέλος δώστε του την ελευθερία της επιλογής!

Με αγάπη,

Καρκανιά Εύη Bsc Λογοθεραπεύτρια

Find me: tobalonitoulogou@gmail.com

Καρκανιά Εύη Bsc Λογοθεραπεύτρια


«Ο πνευματικός δημιουργός αυτού του κειμένου, παραχωρεί την άδεια αναδημοσίευσης-αναπαραγωγής του, σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, υπό την προϋπόθεση αναδημοσίευσης ολόκληρου του κειμένου και όχι της τμηματικής-αποσπασματικής αναδημοσίευσης.»



Σχόλια

  1. Σε ευχαριστώ πολύ! Δεν είχα σκεφτεί ποτέ ότι με το να δώσω δύο επιλογές κάνω τόσο καλό στην ανάπτυξη του λόγου του παιδιού μου.. είναι αλήθεια ότι οι γονείς χάνουμε την ψυχραιμία μας μέσα στη μέρα! Αλλά όσα γράφεις είναι τόσο όμορφα που θέλω να τα κάνω πράξη στα παιδάκια μου!! Συνέχισε έτσι ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας ευχαριστούμε πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα θέλαμε και κάποιο tip που να αφορά την εκμάθηση ρημάτων στα παιδιά.. Μπράβο σας 👏🏽

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Άφησε τις σκέψεις σου εδώ..

Δημοφιλείς αναρτήσεις