Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΓΙΟΓΙΟ: ΠΩΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΟΥ

Εκπαίδευση τουαλέτας, πότε, πως, έτοιμο το παιδί, γονείς, συμβουλές, tips, kids, parents, toilet, speech balloon blog, Καρκανιά Εύη, Λογοθεραπεύτρια, υλικό, μάθηση, speech_balloon

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΥΑΛΕΤΑΣ-ΓΙΟΓΙΟ

Δεν υπάρχει ένας «σωστός» τρόπος ή μια «σωστή» ηλικία για να μάθετε πώς να χρησιμοποιεί την τουαλέτα το παιδάκι σας. Το πότε και πώς θα βοηθήσετε το παιδί σας να μάθει να χρησιμοποιεί το γιογιό εξαρτάται από το πόσο έτοιμο είναι το παιδί σας, καθώς και από τις δικές σας πεποιθήσεις και αξίες σχετικά με την εκπαίδευση στην τουαλέτα.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΥΤΗ

Τα περισσότερα παιδιά αποκτούν έλεγχο του εντέρου και της ουροδόχου κύστης τους γύρω στους 18 μήνες. Αυτή η δεξιότητα είναι απαραίτητη για τα παιδιά ώστε να μπορούν σωματικά να χρησιμοποιούν την τουαλέτα. Το πόσο έτοιμο είναι συναισθηματικά ένα παιδί να αρχίσει να μαθαίνει να χρησιμοποιεί το γιογιό εξαρτάται από το μεμονωμένο παιδί. Μερικά παιδιά είναι έτοιμα στους 18 μήνες και άλλα είναι έτοιμα στους 3. Ενώ κάθε παιδί είναι διαφορετικό, σύμφωνα με έρευνες περίπου το 22% των παιδιών δεν έχουν πάνες στην ηλικία των 2½ και το 88% των παιδιών είναι χωρίς πάνες στην ηλικία των κατά 3½.


ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ;

Το παιδί σας είναι έτοιμο να μάθει να χρησιμοποιεί την τουαλέτα όταν:

1. Παραμένει στεγνό για τουλάχιστον 2 ώρες/ή μετά από μεσημεριανό ύπνο.

2. Αναγνωρίζει ότι θέλει να πάει τουαλέτα. Για παράδειγμα, το παιδί σας μπορεί να πάει σε άλλο δωμάτιο ή κάτω από το τραπέζι όταν έχει κενώσεις. Εάν το παιδί σας δεν συνειδητοποιήσει ότι έχει κενώσεις, τότε δεν θα είναι εύκολη η μετάβαση στο γιογιό. 

3. Αναπτύσσει σωματικές δεξιότητες που είναι κρίσιμες για την προπόνηση στο γιογιό. Δηλαδή την ικανότητα να περπατά, να σηκώνει το παντελόνι πάνω-κάτω και να ανεβάζει/κατεβαίνει το γιογιό (με κάποια βοήθεια).

4. Αντιγράφει τη συμπεριφορά του γονέα στην τουαλέτα.

5. Μπορεί να ακολουθήσει απλές οδηγίες.

6. Το πιο σημαντικό, το παιδί σας θέλει να χρησιμοποιήσει το γιογιό. Μπορεί να σας πει ότι θέλει να φοράει εσώρουχο ή να μάθει να κάνει γιογιό «όπως το κάνει ο μπαμπάς». Μπορεί να αισθάνεται άβολα σε μια λερωμένη πάνα και να ζητήσει να του αλλάξουν ή να ζητήσει να χρησιμοποιήσει μόνος του την τουαλέτα.

Είναι ευθύνη του γονέα να δημιουργήσει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης. Αυτό σημαίνει ότι εσείς:

1. Αναγνωρίζετε ότι το παιδί σας έχει τον έλεγχο του σώματός του.

2. Αφήνετε το παιδί σας να αποφασίσει αν θα χρησιμοποιεί το γιογιό ή μια πάνα κάθε μέρα.

3. Διδάξτε στο παιδί σας λέξεις για μέρη του σώματος, που έχουν σχέση δηλαδή με το γιογιό και τη χρήση του. 

4. Προσφέρετε στο παιδί σας τα εργαλεία που χρειάζεται για να έχει επιτυχία στην τουαλέτα (όπως ένα μικρό γιογιό, χαρτί τουαλέτας με κάποια σχέδια, σκαμπό κ.λπ.).

5. Περιμένετε και χειριστείτε ασήμαντα ατυχήματα χωρίς θυμό.

6. Αποφύγετε την τιμωρία καθώς και τον υπερβολικό έπαινο γύρω από τη χρήση της τουαλέτας. (Αυτό μπορεί να κάνει τα παιδιά να αισθάνονται άσχημα όταν δεν είναι επιτυχημένα.)


Η εύρεση μιας μεθόδου εκπαίδευσης της τουαλέτας που λειτουργεί για την οικογένειά σας είναι το κλειδί. Ανεξάρτητα από το πώς το κάνετε, να θυμάστε ότι αυτή είναι μια διαδικασία μάθησης που απαιτεί χρόνο, με πολλά ατυχήματα στη διαδρομή. Η υπομονή είναι ο καλύτερος τρόπος για να υποστηρίξετε το παιδί σας καθώς μαθαίνει.


Λάβετε υπόψη ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μπορεί να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να μάθουν να χρησιμοποιούν το γιογιό. Μπορεί επίσης να χρειάζονται ειδικό εξοπλισμό και πολλή βοήθεια και υποστήριξη από εσάς. Εάν χρειάζεστε βοήθεια με την εκπαίδευση του παιδιού σας στην τουαλέτα, μιλήστε με έναν ειδικό θεραπευτή, ο οποίος θα σας βοηθήσει και κατευθύνει ώστε να γίνει όσο πιο εύκολη γίνεται η μετάβαση στην τουαλέτα για το παιδάκι σας.


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Children’s Hospital Boston, Woolf, A., Kenna, M., & Shane, H., Eds. Children’s Hospital Guide to Your Child’s Health and Development. Cambridge, MA: Perseus Books, 2001.

Community Paediatrics Committee, Canadian Paediatric Society, (2000). Toilet learning: Anticipatory guidance with a child-oriented approach. Pediatrics & Child Health, 5(6), 333-335.


Σας ευχαριστώ πολύ που είστε εδώ! Δεν το θεωρώ δεδομένο!

Ελπίζω και εύχομαι ολόψυχα να πήρατε έστω και κάτι μικρό από το σημερινό άρθρο! 

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ: Κάθε παιδάκι είναι διαφορετικό, μην μπαίνετε στη διαδικασία σύγκρισης με το παιδί της ξαδέρφης, της θείας κλπ. Χρειάζεται υπομονή, χώρο και χρόνο για να νιώσει άνετα το ίδιο το παιδί με τη νέα συνθήκη της τουαλέτας!


Με αγάπη,

Καρκανιά Εύη Bsc Λογοθεραπεύτρια-Λογοπεδικός

Find me: tobalonitoulogou@gmail.com

Follow 🎈 on Instagram: speech_balloon

Καρκανιά Εύη Λογοθεραπεύτρια-Λογοπεδικός

«Ο πνευματικός δημιουργός αυτού του κειμένου, παραχωρεί την άδεια αναδημοσίευσης-αναπαραγωγής του, σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, υπό την προϋπόθεση αναδημοσίευσης ολόκληρου του κειμένου και όχι της τμηματικής-αποσπασματικής αναδημοσίευσης.»



Σχόλια

  1. Πολύ χρήσιμες πληροφορίες! Κάθε παιδάκι θέλει το χρόνο του. Εμένα τα παιδάκια μου δεν άφησαν την πάνα στην ίδια ηλικία. Περιμένουμε το επόμενο 🙏🏾👏🏽👏🏽

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετική δουλειά!! Συγχαρητήρια 🎈🎈

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Άφησε τις σκέψεις σου εδώ..

Δημοφιλείς αναρτήσεις