ΠΟΤΕ ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΚΟΥΜΠΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟ ΦΕΡΜΟΥΑΡ;

pote-anamenoume-ta-paidia-na-koumponoun-kai-na-anoigoun-fermouar-anaptyxiaka-orosima

Το να μάθει ένα παιδί να κλείνει το φερμουάρ, να κουμπώνει και να χρησιμοποιεί «κουμπώματα» για ντύσιμο είναι μια βασική δεξιότητα αυτοφροντίδας. Πολλές φορές κάθε μέρα, κουμπώνουμε τζιν, πουκάμισα με φερμουάρ, παλτό με φερμουάρ, πιτζάμες κ.λπ. 

Δεν περιμένουμε από τα παιδιά να τα μάθουν όλα αυτά από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά κατακτώντας αυτές τις δεξιότητες στο σημείο του να μπορούν να τα χειριστούν χωρίς τη βοήθεια γονέα ή δασκάλου είναι το κλειδί για μια ανεξαρτησία.

Για παιδιά με αναπτυξιακές καθυστερήσεις και αναπηρίες, η απόκτηση αυτών των δεξιοτήτων μπορεί να διαρκέσει λίγο περισσότερο. 

Αν και κάθε παιδί αναπτύσσεται με τον δικό του ρυθμό, η γενική συναίνεση είναι ότι συνήθως τα αναπτυσσόμενα παιδιά θα:


Μέχρι την ηλικία των 2 ετών:

  • Ξεκουμπώνουν τα φερμουάρ με μεγάλες γλωττίδες.
  • Τραβούν ένα φερμουάρ προς τα πάνω εάν κάποιος ενήλικας κρατά σφιχτά το κάτω μέρος.
  • Ξεκουμπώνουν μεγαλύτερα κουμπιά 1 ίντσας ή περισσότερο.

Μέχρι την ηλικία των 3 ετών:

  • Ξεκουμπώνουν 3 μεγάλα κουμπιά, ακόμα κι αν δεν το κάνουν με τη σωστή σειρά.

Μέχρι την ηλικία των 4 ετών:

  • Ξεκουμπώνουν και ξανακουμπώνουν ρούχα ενώ τα φοράνε.
  • Κλείνουν το μπροστινό κούμπωμα στα ρούχα τους.
  • Κουμπώνουν και ξεκουμπώνουν φορώντας ένα ρούχο που ανοίγει μπροστά.

Μέχρι την ηλικία των 5:

  • Ανοίγουν όλους τους "συνδετήρες" σε οποιοδήποτε ρούχο.
  • Κουμπιά και φερμουάρ από μόνα τους.

Μέχρι την ηλικία των 6 ετών:

  • Μπορούν να κουμπώσουν και να ξεκουμπώσουν μόνα τους ενώ φοράνε ρούχα.

Φυσικά, θα υπάρχουν κάποιες παραλλαγές - ακόμη και μεταξύ των τυπικά αναπτυσσόμενων παιδιών - αλλά είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι κάθε σύνολο δεξιοτήτων απαιτεί από τα παιδιά να κατακτήσουν άλλες προϋποθέσεις. Για παράδειγμα, ένα παιδί χωρίς λαβή από τσιμπίδα (όπου ο αντίχειρας αγγίζει τον δείκτη ενώ σηκώνει ένα μικρό αντικείμενο) είναι απαραίτητο για να μπορέσετε να έχετε οποιαδήποτε προσδοκία ότι ένα παιδί μπορεί να αρχίσει να πιάνει φερμουάρ και κουμπιά.


Όταν βλέπουμε ένα παιδί να δυσκολεύεται να κουμπώσει, να ξεκουμπώσει και να ξανακουμπώσει, κοιτάμε να δούμε πού είναι τα ελλείμματα δεξιοτήτων. Συχνά, είναι ένας από τους παρακάτω τομείς με τους οποίους αντιμετωπίζουν δυσκολίες:

  • Συντονισμός χεριού-ματιού.
  • Οπτικές δεξιότητες.
  • Τσίμπημα και πιάσιμο.
  • Αλληλουχία.
  • Διμερής συντονισμός.
  • Δυσκολία στην προσοχή.
  • Χαμηλή ανοχή απογοήτευσης.
  • Έλλειψη έκθεσης ή πρακτικής.


Αφού προσδιορίσουμε πού βρίσκονται τα προβληματικά σημεία, μπορούμε να ενσωματώσουμε ασκήσεις «στην ώρα του παιχνιδιού» που θα βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες.


Σας ευχαριστώ πολύ που είστε εδώ και δίνετε αγάπη καθημερινά στο δημιούργημα μου. Δεν το θεωρώ δεδομένο!  


Με αγάπη,

Καρκανιά Εύη 

Λογοθεραπεύτρια-Λογοπεδικός

Εmail επικοινωνίας - διευκρινήσεων: tobalonitoulogou@gmail.com

Follow 🎈 on Instagram: speech_balloon

Karkania-evi-logotherapeia-logotherapeftria-logopedikos-trikala-to-mpaloni-tou-logou-epikoinonia-logos-paidi-symvouleftiki











«Ο πνευματικός δημιουργός αυτού του κειμένου, παραχωρεί την άδεια αναδημοσίευσης - αναπαραγωγής του, σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, υπό την προϋπόθεση αναδημοσίευσης ολόκληρου του κειμένου και όχι της τμηματικής-αποσπασματικής αναδημοσίευσης.»

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις